英単語日記

今日覚えた単語の備忘録。

「本を読んで夜ふかしした」を英語で言ってみたい。

YouTuberとしても有名なJohn GreenのThe Fault in Our Stars.”からの引用です。

 

“So I got up late the next morning, a Thursday. Mom’s policy was never to wake me up, because one of the job requirements of Professional Sick Person is sleeping a lot, so I was kind of confused at first when I jolted awake with her hands on my shoulders.
“It’s almost ten,” she said.
“Sleep fights cancer,” I said. “I was up late reading.”

「それで次の朝は寝坊した。木曜日。決して起こさないのがお母さんの方針だった。プロの病人として必要なことの一つはたくさん寝ることだからだった。だからお母さんの手が私の方を揺さぶって目を覚ましたとき最初は少し困惑した。『もうすぐ10時よ』お母さんは言った。『睡眠はガンに効くの』私は言った。『本を読んで夜ふかししたの』」

 

 

'I was up late reading' = 「本を読んで夜ふかしした」

 

 

 

 

 

 

The Fault in Our Stars

The Fault in Our Stars